środa, 29 grudnia 2010

Przygotowanie, utrzymanie i rozliczenie usług - kooperacja z partnerami wg eTOM

eTOM dostarcza również opis procesów związanych ze współpracą z partnerami.  Ta grupa procesów wspiera procesy operacyjne, zarówno klienckie tj Fulfillment, Assurance i Billing oraz funkcyjne procesy operacyjne. Proces zarządzania relacjami z dostawcami i partnerami (S/PRM) dopasowany jest do procesu CRM.
Występowanie procesu S/PRM umożliwia bezpośredni interfejs z odpowiednim operacjami i procesami funkcyjnymi z dostawcami i partnerami.  W ramach grupy procesów wyróżniamy następujące grupy:

Kupowanie – procesy opowiedzialne za rozumienie potrzeb i ich zaspokajaniem poprzez nabywanie dóbr od dostawców/partnerów. Te procesy wydają RFP do dostawców i oceniają odpowiedzi. Procesy negocjują określone zakupy i odpowiadają o to jakie zamówienie mają być wydane. Ten proces styka się z procesem dostawcy CRM.
Zarządzanie zmówieniami – procesy zarządzające zamówieniami i innymi mechanizmami z partnerami, aby zapewnić dostarczenie na czas produktów i usług. Ten proces styka się z procesem Zarządzania Zamówieniami  z grupy CRM dostawcy.
Zarządzanie i raportowanie o problemach – proces zarządzający problemami wykrytymi przez firmę lub zgłoszonymi przez dostawców. Wydaje raporty o problemach lub tzw. problem ticket’y dostawcom lub partnerom aby je monitorować i zapewniają naprawę i przywrócenie na czas współpracy. Styka się z procesem Zarządzania problemami CRM z grupy procesów dostawców i partnerów.
Zarządzanie wydajnością – proces śledzący, mierzący i raportujący wydajność i efektywność partnerów i dostawców.
Zarządzanie interfejsem z dostawcą/partnerem – zarządza kontaktem firmy z obecnymi i przyszłymi partnerami i dostawcami produktów i usług.
Zarządzanie rozliczaniem dostawców i partnerów -  szczególnie dla dostawców rozliczenie i billing jest złożone. W wielu przypadkach koszty dostawców mogą być najwższymi kosztami i niepoprawne rozliczenie lub billing może dla firmy być kluczowe i oznaczać różnicę pomiędzy stratą a zyskiem. Procesy rozliczania zarządzają wszystkimi rozliczeniami i billingami firmy, w tym podatkami, weryfikują płatności
W naszym projekcie oddzielny dział będzie zajmował się relacjami z dostawcami i partnerami naszej firmy. Będzie on odpowiedzialny za utrzymywanie i rozwijanie współpracy z partnerami, rozliczanie się z nimi oraz dywersyfikację źródeł produktów i usług, aby nie stać się silnie uzależnionym podmiotem od innej firmy. Dział ten będzie musiał mieć dostęp do informacji z pozostałych działów, aby być świadomym aktualnych zapotrzebowań na sprzęt, produkty czy usługi, w celu przetworzenia ich, aby rozwinąć naszą aktualną ofertę. Dostęp ten będzie możliwy dzięki systemowi informatycznemu zapewniającemu współdzielenie spójnych informacji pomiędzy różnymi działami. Dział będzie odpowiedzialny za wyszukiwanie dostawców oraz partnerów oraz sporządzenie dokładnych analiz ofert różnych dostawców i przedstawienie proponowanych kontrahentów zarządowi spółki. Ponadto rozliczanie partnerów i dostawców będzie w zakresie odpowiedzialności tego działu. Podobnie jak w przypadku powołania pozostałych działów, również ten będzie mocno skonsolidowany na początku, aby w miarę rozwoju firmy wyodrębniał wyspecjalizowane pododdziały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz