środa, 8 grudnia 2010

Charakterystyka rynku i otoczenia, konkurenci i ich potencjał

Rynek w którym planujemy rozpocząć naszą działalność jest dość młody i nie nasycony jeszcze ofertami podobnymi do tej prezentowanej przez nas. W Polsce istnieje i rozwija się bowiem „dopiero” od 5 lat. Dzięki znaczącej popularyzacji Internetu i oferowanych przez niego treści, tempo tego rozwoju jest bardzo znaczące. W krótkim odstępie czasu w świecie telewizji internetowych pojawiło się wiele firm świadczących tego rodzaju usługę.


Na naszym rynku wyróżniamy
cztery rodzaje telewizji internetowych:
  • stacje telewizyjne działające wyłącznie w Internecie,
  • tradycyjne stacje telewizyjne udostępniające swój program nadawany metodami tradycyjnymi również poprzez Internet,
  • tradycyjne stacje telewizyjne udostępniające swoje programy telewizyjne na żądanie użytkownika poprzez Internet,
  • tradycyjne stacje telewizyjne przygotowujące specjalne materiały dostępne tylko poprzez Internet.

Nasza telewizja będzie telewizją tylko internetową, a oferowane przez nią treści będą typu VOD, czy klient sam będzie decydował kiedy i co chce obejrzeć. Taki sposób oglądania treści video stał się ostatnimi czasy bardzo popularny. Dodatkowo planujemy działać tylko na określonym obszarze, dzięki czemu będziemy mogli w szerszym stopniu odnosić się do spraw dotyczących ludzi tu żyjących. Zapełnimy w ten sposób pewnego rodzaju niszę. Charakteryzując dalej rynek trzeba powiedzieć, że oprócz szybkiego rozwoju jest to rynek dynamiczny, wrażliwy na różnego rodzaju zmiany. Jeżeli bowiem na rynku pojawi się jakieś nowe trendy i spodoba się ono użytkownikom korzystającym z naszej usługi, będą oni od nas wymagali abyśmy także im to zapewnili. Przykładem, takiej mody może być umieszczanie filmów w jakości HD, co wymagałoby od nas wzrostu wydatków, chociażby na lepszy sprzęt oraz większe serwery. Głównymi odbiorcami naszej usługi przewidujemy, będą to osoby młode(20-40 lat) mające na co dzień wiele do czynienia z Internetem. Postaramy się jednak trafić do szerszej grupy odbiorców, szczególnie do osób starszych oferując im interesujące dla nich treści.

Oceniając naszą konkurencję, musimy stwierdzić, że nie jest ona aktualnie bardzo liczna rozbudowana. Na rynku dominują duże, ogólnopolskie telewizje internetowe tj. wp.tv, ipla, iTVP. Jednak prezentowane przez nich treści odbiegają znacząco od tych, które planujemy umieszczać w swoim serwisie. Jeżeli chodzi o lokalnych usługodawców telewizji internetowych to na rynku istnieje kilka serwisów tj. TV Zielonka, TV Kraków, ale są one„młode” i dopiero się rozwijają. Trudno więc dokładnie określić ich aktualny potencjał. Jeżeli chodzi o nasz obszar w którym chcemy rozpocząć działalność, aktualnie nie istnieją żadne firmy świadczące tego rodzaju usługi, jest to więc nisza którą postaramy się zapełnić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz