poniedziałek, 20 grudnia 2010

Infrastruktura techniczna umożliwiająca utrzymanie usług


Utrzymanie poprawnego działania usługi telewizji lokalnej po uprzednim jej wdrożeniu opiera się na nieustannym dbaniu o jej dostępność i odpowiednią jakość. Jak pamiętamy, zależymy od tego jak postrzegają nas nasi odbiorcy, od stopnia ich zadowolenia. Klient jest najważniejszy!

Infrastruktura techniczna umożliwiająca uodpornienie lub szybkie reagowanie na awarie zależy wprost od wymienionych w poprzednim poście elementów infrastruktury, na bazie której usługa zostanie wdrożona.

Najprościej sprawa wygląda w kwestii utrzymania serwera. Korzystamy z zewnętrznego, płatnego hostingu, w ramach którego firma go świadcząca zobowiązuje się do dbania o utrzymanie i poprawne działanie serwera. Podpisując umowę otrzymujemy gwarancję 100% dostępności danych zgromadzonych na serwerze, firma zapewnia też regularne tworzenie kopii zapasowych. Tak brzmi teoria, od której jak wiemy, w praktyce występuje wiele odstępstw. Zdajemy sobie sprawę, że korzystanie z hostingu zewnętrznego wiąże się z ryzykiem niedotrzymania warunków umowy z nie naszej winy, jednakże na starcie musimy podjąć to ryzyko. Inwestycja we własny serwer byłaby dużą lekkomyślnością. Tym ważniejsze jest więc rozważne wybranie firmy hostingowej, z dużym doświadczeniem i renomą. Z czasem oczywiście można pokusić się o serwer redundantny, jednak decyzja co do tego musi być zainspirowana znaczącym wzrostem popularności naszej usługi.

Ważnym elementem w kwestii utrzymania serwisu będzie stanowisko admina. Jego zadaniem będzie zarówno dbanie o należyte działanie serwisu, usuwanie na bieżąco pojawiających się problemów (nieaktywne linki, bugi zgłaszane przez użytkowników, filtrowanie treści dodawanej przez użytkowników itd.).

Konieczne będzie również monitorowanie ilości odwiedzin, prowadzenie statystyk, które będą bardzo cenne dla potencjalnych reklamodawców. Kontrolować należy także stan dostępnej przestrzeni dyskowej oraz miesięcznego limitu transferu danych. Nie można dopuścić do sytuacji, w której nagle zbraknie któregoś z wymienionych parametrów.

Oczywistym elementem związanym z utrzymaniem każdej firmy jest jej siedziba oraz elementy umożliwiające sprawną administrację : komputer z dostępem do Internetu, fax, telefon, drukarka, xero. Brzmi prozaicznie ale nie można o tym zapomnieć.

2 komentarze:

  1. W moim przypadku doskonale sprawdza się rozwiązanie od https://www.connecto.pl/demo-optima/ i jestem zdania, że jak najbardziej pomaga to w zarządzaniu firmą. Dlatego jak dla mnie ważna jest ogólna informatyzacja firmy i ułatwianie sobie czynności.

    OdpowiedzUsuń