wtorek, 28 grudnia 2010

Mechanizm i organizacja wytwarzania wartości (istota oferty)

Celem działalności naszego przedsięwzięcia jest publikowanie treści video w trybie VoD na tyle ciekawych, iż będą one zaspokajały ciekawość, zainteresowania oraz upodobania możliwie najszerszej grupy użytkowników (mieszkańców danej dzielnicy Warszawy). Tematyka treści umieszczanych przez nas w serwisie będzie początkowo ograniczała się do obszaru dzielnicy Śródmieście w Warszawie, a docelowo będzie to tematyka związana z Warszawą.
Rozważane jest również nie tylko rozszerzenie działalności serwisu nie tylko poprzez zwiększenie obszaru geograficznego, do którego będzie odnosiła się tematyka serwisu, ale również rozszerzenie funkcjonalności serwisu – np. nowe kanały tematyczne, budowa interaktywnego centrum mediów – integracja radia internetowego, telewizji internetowej i portalu.
Naszym niewątpliwym atutem jest fakt iż w Warszawie nie funkcjonuje serwis telewizji internetowej, więc można uznać, że przynajmniej w początkowej fazie funkcjonowania nie będziemy narażeni na walkę marketingową z konkurencją. Za jedyną konkurencję można uznać serwis TVN warszawa, który również udostępnia treści video w Internecie, jednak nie do końca pokrywają się one z naszą wizją działów tematycznych w serwisie. Tak więc będziemy zapewniali użytkownikom coś, czego nie są w stanie zapewnić inne serwisu. Dostęp do informacji niedostępnych w innych serwisach lub portalach będzie z pewnością dużą wartością naszego serwisu. Zaspokajając potrzeby użytkowników będziemy również spełniać oczekiwania innych podmiotów poprzez promocję dzielnicy, placówek znajdujących się na niej. W naszym serwisie zamierzamy zbudować następujące działy tematyczne:
*Twoje dziecko – zawierający opis placówek dla dzieci w dzielnicy tj. przedszkola, żłobki, szkoły, ich ranking i porównanie; opis ciekawych miejsc na zabawę z pociechami, pozaszkolnych placówek edukacyjnych
*Szef kuchni – opis placówek gastronomicznych w pobliżu, video-przepisy kulinarne, rankingi restauracji w okolicy
*Sport - relacje z wydarzeń sportowych wyższego oraz niższego szczebla (np. rozgrywki międzyszkolne), wywiady ze sportowcami, trenerami, opis bazy sportowej osiedla, aktywnych form spędzania czasu w okolicy, internetowe kursy tańca, fitnessu
*Urząd dla Ciebie – wszelkie komunikaty urzędów dzielnicy, informacje o przetargach, wywiady z członkami rady miasta, kandydatami na radnych w okresach przedwyborczych, relacje z działania urzędu miasta, opis najważniejszych inwestycji, kanał komunikacji urzędu z mieszkańcami
*Student – opis kierunków studiów i wywiady ze studentami danych kierunków uczelni warszawskich, relacje z imprez studenckich i ich zapowiedzi, kulinarny przewodnik studenta czyli jak stworzyć smaczny obiad za 5 zł, przegląd aktywności pozauczelnianych, kół zainteresowań, przegląd akademików
*Kultura – relacje i zapowiedzi wydarzeń kulturalnych, video przewodnik po muzeach, galeriach, teatrach, zwiastuny sztuk teatralnych
 *Się dzieje – opis wszelkich imprez, koncertów, możliwość podglądu kamer widoku na parkiet w danym klubie i posłuchania obecnie granej muzyki; przewodnik po klubach, pubach, dyskotekach w okolicy
*Wiadomości – relacje najważniejszych wydarzeń danego dnia / tygodnia na dzielnicy
*Biznes i praca – opis placówek oferujących pracę, relacje wydarzeń biznesowych, nowo powstające miejsca pracy, ogłoszenia, przetargi
*Twoje auto- jak zadbać o swój samochód, gdzie warto go naprawić, gdzie umyć, najlepsze skróty w godzinach szczytów komunikacyjnych, itd.
Warto podkreślić, iż podstawowym źródłem dochodów będą reklamy umieszczane w serwisie. Nie należy zapomnieć, że w początkowej fazie rozwoju pozyskanie reklamodawców nie będzie łatwe ze względu na niewielką liczbę użytkowników serwisu. Aby pozyskać jak największa liczbę użytkowników, lub rozbudzić w nich zainteresowanie naszym serwisem, należy w początkowej fazie projektu opracować efektywne działania marketingowe, które pozwolą rozpowszechnić nasz serwis wśród mieszkańców dzielnicy. Należy pamiętać, że liczba osób badających działanie serwisu (tzn. tych których zainteresowały działania naszych marketingowców) ,a użytkownikami korzystającymi z serwisu w sposób regularny będzie uzależniona od jakości publikowanych treści, więc głównym zadaniem jakie przed nami stoi jest stworzenie ciekawego i unikalnego contentu. Za taki można niewątpliwie uznać wszelkiego rodzaju poradniki na temat przedszkoli, szkół, czy innych placówek – atrakcyjne z punktu widzenia rodzica, lub video streaming live z klubów, co jest zapewne atrakcyjne dla studentów oraz ludzi szukających wrażeń. Aby w maksymalnym stopniu zaspokoić potrzeby użytkowników, tematyka naszego serwisu będzie dostosowywana do ich upodobań, na podstawie np. komunikacji mailowej.
Poza tym stworzone będą konta Premium o różnym poziomie „uprzywilejowania”, które będą umożliwiały dostęp do treści zabezpieczonych. Do takich treści będą należały wszelkiego rodzaju video-kursy tj. kursy tańca, kursy fitness, czy video-poradniki kulinarne publikowane przez szkoły tańca, kluby fitness czy restauracje. Aby posiadać konto Premium użytkownik będzie musiał albo uiścić opłatę, która będzie pobierana okresowo – np. raz na tydzień/miesiąc lub taki dostęp zapewniony będzie miał poprzez administratora, który za publikowanie ciekawych materiałów (odpowiedni słupek oglądalności) wynagrodzi użytkownika za jego wkład w powiększaniu zasobów treści serwisu.
Tak wyglądają nasze założenia odnośnie mechanizmów kreowania wartości, jednak zdajemy sobie sprawę, iż ich poprawność zostanie zweryfikowana podczas wdrażania projektu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz