niedziela, 7 listopada 2010

Synergie


Synergia, inaczej efekt synergiczny to współpraca wielu czynników (np. podmiotów gospodarczych), której owocem jest efekt większy niż w przypadku samodzielnego działania każdego z czynników.  Termin ten jest pojęciem ogólnym, nas jednak najbardziej interesuje jego ekonomiczne znaczenie oraz możliwość uzyskania efektu synergii w przypadku wdrażania projektu telewizji miejskiej.


Na samym początku musimy zastanowić się kto (i dlaczego) może odnosić potencjalne korzyści z współpracy przy realizacji naszego projektu. Należy na wstępie zaznaczyć co jest celem mediów elektronicznych -  jest to budowa jak najlepszego contentu przy jednoczesnym zapewnieniu możliwie najszerszej sieci dystrybucji.  Jeśli chodzi o budowę jak najlepszego contentu partnerem, z którym współpraca owocowałaby efektem synergicznym są przedstawiciele innych mediów.  Takim przedstawicielem może być np.  lokalna prasa, lokalna telewizja bądź portal internetowy. Współpraca może odbywać na wielu płaszczyznach. Na przykład można współdzielić z innymi mediami newsroom w celu opracowania najlepszego materiału, co pozwala na znaczną redukcję kosztów. Ponadto aby poszerzyć krąg odbiorców można rozważyć wspólne działania marketingowe z lokalnymi mediami.  Poza tym materiały ukazujące się w prasie, bądź na portalu mogą być poparte odpowiednimi newsami video. Również programy pojawiające się w lokalnej telewizji mogą być dostępne na żądanie (on demand) w Internecie. Takie możliwości współpracy z lokalnymi mediami należy rozważyć, jednocześnie pamiętając, aby ta współpraca zamiast efektu synergii nie przyniosła odwrotnego efektu- np. spadku oglądalności TV lub czytelników prasy.

Jak widać lokalne media zapewniają możliwość współpracy i w konsekwencji osiągnięcia synergii dzięki wspólnemu działaniu. Należy jednak poszukać partnerów poza mediami lokalnymi, z którymi współpraca będzie korzystna dla obu stron. Takimi partnerami będą z pewnością podmioty funkcjonujące w obszarach, które najbardziej zyskają na interaktywności wiadomości. Do takich tematów możemy zaliczyć :

- komunikacja miejska –np. informator o korkach, wybory najpiękniejszej dziury drogowej w mieście
- Instytucje publiczne – Urzad Miasta, Urząd Wojewódzki – śledzenie władzy na każdym kroku poprzez reportaże w postępów prac w urzędach
- kluby i ośrodki sportowe – dzielenie się filmami z opraw meczów, spotkań wyjazdowych, wywiady z piłkarzami, publikacje lekcji wideo ze szkół tańca , zajęć fitness
- placówki kulturowe – interaktywne odwiedziny w muzeum, galerii , zwiastuny spektakli teatralnych
- inwestycje – ocena potrzeb mieszkańców, debaty nad celowością prowadzenia konkretnych inwestycji
-placówki edukacyjne –interaktywny przegląd po miejskich przedszkolach, szkołach , żłobkach– wizyty podczas wydarzeń kulturalnych, poradniki dla rodziców, które placówki są najlepsze
- gastronomia – przewodnik kulinarny smakosza po okolicy- wybór najlepszych lokali gastronomicznych


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz