sobota, 22 stycznia 2011

Sposób wyboru i odrzucone rozwiązania infrastruktury technicznej


Jesteśmy już prawie na finiszu, czas więc na podsumowanie wybranych rozwiązań technicznych, które posłużą nam do zrealizowania usługi telewizji lokalnej w Internecie. We wszystkich wcześniejszych wpisach pojawiały się przesłanki, które kierowały nami przy podejmowaniu decyzji, warto jednak zebrać to w jedną całość.
Wiele miejsca poświęcono wyborowi serwera, na którym przechowywane będą udostępniane treści. Wybraliśmy serwer wirtualny oferowany przez firmę Terabyte VPS. Głównym powodem, dla którego zdecydowaliśmy się właśnie na tę ofertę były oferowane parametry – 1TB przestrzeni dyskowej oraz 10000GB transferu. Naprawdę ciężko było znaleźć konkurentów oferujących aż tak wysokie limity, zwłaszcza te związane z miesięcznym transferem danych, co w przypadku telewizji internetowej jest sprawą kluczową.
Odrzuciliśmy pomysł kupna własnego serwera ponieważ jest za wcześnie by decydować się na tak kosztowne inwestycje. Poza sporym kosztem samego serwera, konieczne byłoby zapewnienie mu bardzo dobrego połączenia z Internetem (co również wiąże się ze znacznymi wydatkami), poza tym bylibyśmy zmuszeni do należytego serwisowania, nieustannego monitorowania pracy serwera itd. Korzystając z profesjonalnej firmy hostingowej unikamy tych wszystkich obciążeń i trudności. W ramach miesięcznego abonamentu gwarantowana jest pomoc techniczna 24/7, ponadto dzięki kopiom zapasowym nasze dane będą bardzo bezpieczne. Gdyby działanie serwera okazało się niezadowalające – zawsze możemy zrezygnować z usług firmy, zakupionego na własną rękę sprzętu pozbyć się jest o wiele trudniej..


Skorzystanie z usług grafika komputerowego również ma swoje uzasadnienie. Dzięki temu mamy szansę stworzyć serwis wyróżniający się nie tylko jakością świadczonych usług ale także designem, co może być szczególnie ważne dla potencjalnych reklamodawców ceniących estetykę wykonania. Zdecydowanie odrzuciliśmy pomysł wykonywania szaty graficznej na własną rękę.

W naszym podsumowaniu nie sposób nie wspomnieć o wyborze metody tworzenia naszego serwisu. Podjęliśmy decyzję o skorzystaniu z Systemu Zarządzania Treścią – CMS. Jest to rozwiązanie w znaczący sposób obniżające koszty wdrożenia usługi na rynek. Niewątpliwie ma to swoje wady, jak wspomniana wcześniej mniejsza możliwość modyfikacji czy wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, jednakże stanowi dobry kompromis pomiędzy jakością a ceną. Kwestią do rozstrzygnięcia pozostał więc wybór konkretnego CMS-a. Spośród dostępnych na rynku darmowych edycji CMS największą popularnością cieszą się Wordpress, Joomla i Drupal. Wordpress nastawiony jest na prowadzenie blogów, został więc odrzucony. Joomla i Drupal dysponują największą ilością dostępnych rozszerzeń przez co są dla nas bardzo atrakcyjne. Aspektem, który przechylił szalę na jedną ze stron była możliwość rozbudowy o własne moduły i autorskie rozwiązania. Pod tym względem Drupal przewyższa Joomlę. Odrobinę martwić mogą narzekania na wydajność tego systemu, jednakże znaleźliśmy wiele wpisów potwierdzających, że Drupal choć nie bez wysiłku, da się dobrze zoptymalizować. Wszystko dzięki bardzo dużej możliwości ingerencji w kod. Złożoność tego środowiska wymagać jednak będzie zatrudnienia dobrego programisty (a że dobre pociąga za sobą finanse, to już inna kwestia).

Sposób pobierania opłat za korzystanie ze strefy PREMIUM na naszej stronie też wydawał się dość oczywisty. Najważniejsza była wygoda użytkownika. Realizacja zapłaty przelewem czy za pomocą karty kredytowej byłaby na pewno o wiele bardziej kłopotliwa niż wysłanie krótkiego smsa zwracającego odpowiedni kod. Stąd pomysł na wykorzystanie dotpay.pl.

Chociaż wszystkie rozwiązania mają swoje uzasadnienie, dopiero realne działania naszej firmy pozwolą zweryfikować ich podstawność (lub bezpodstawność;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz