niedziela, 16 stycznia 2011

Produkty: tworzenie, dostosowywanie, pozycjonowanie oferty, model biznesowy, "obietnica" dla klienta

Tworzenie produktu

Wdrażanie naszej usługi zaczniemy od utworzenia strony internetowej, na której nasi użytkownicy będą mogli umieszczać i oglądać treści Video. Odpowiedzialnymi za to osobami będą zatrudniany przez nas na stałe programista oraz grafik komputerowy, który na nasze zlecenie wykona szatę graficzną dla naszego serwisu. Równocześnie, albo nawet jeszcze przed powstaniem strony internetowej utworzymy forum, na którym potencjalni klienci będą mogli się wypowiedzieć czego od nas oczekują i w jaki sposób wyobrażają sobie naszą działalność. Dzięki tym informacjom będziemy mogli lepiej dostosować naszą stronę i przede wszystkim naszą usługę do wymogów naszych klientów. Forum to w późniejszym czasie, cały czas będzie służyło do komunikacji z klientami oraz do udoskonalania naszego serwisu. Gdyby wszystko związane ze sprawami technicznymi będzie już gotowe, zaczniemy zachęcać użytkowników oraz reklamodawców do umieszczania treści video w naszej lokalnej telewizji internetowej.

Pozycjonowanie oferty

Przez pozycjonowanie rozumiemy świadome usytuowanie oferty w wyobraźni nabywców z punktu widzenia jej najistotniejszych atrybutów. Głównym celem pozycjonowania jest takie zaprojektowanie produktu i jego promowanie, by nabywcy dostrzegli atrakcyjność i niepowtarzalność oferty na tle ofert konkurencyjnych. W naszym przypadku będziemy musieli rywalizować z konkurencją oferującą usługi nie pokrywające się do końca z naszą. Musimy więc obudzić w mieszkańcach przekonanie, że oferowana lokalna telewizja internetowa jest jedyna w swoim rodzaju i że, żadna inna usługa nie może jej zastąpić. Będziemy chcieli ich przekonać, że korzystając z naszej oferty zyskają coś, czego nie mogli wcześniej w żaden sposób zaspokoić. Obudzimy w nich zaufanie i poczucie, że usługa nasza jest całkowicie bezpieczna.

Model biznesowy

Rodzaje modeli biznesowych i ich cechy charakterystyczne, zostały dokładnie przedstawione przez prezesa naszej firmy w pierwszym etapie projektu. Nie będziemy więc teraz ich dokładnie opisywać, skupimy się na opisaniu, na który model się zdecydowaliśmy i dlaczego.

Sposób prowadzenia naszej działalności oprzemy przede wszystkim na modelu społecznościowym, w którym główne znaczenie ma lojalność użytkowników. Przychody mogą pochodzić ze sprzedaży usług lub dobrowolnych datków. Głównym jednak źródłem zysków będą wpływy z reklam umieszczanych na naszym serwisie. Dodatkowo, w mniejszym stopniu będziemy korzystać z modelu taryfowego. Opiera się on o zasadę “pay as you go”, gdzie użytkownik opłaca to co faktycznie wykorzystał. W naszym przypadku odnosiło by się to do treści Premium, czyli takich za których obejrzenie trzeba zapłacić. Te dwa modele biznesowe wydają się najlepszym rozwiązaniem w przypadku naszej usługi i miejmy nadzieję, że zapewnią nam w przyszłości duże korzyści

„Obietnica” dla klienta.

Przez obietnice w tym przypadku rozumiemy podsumowanie korzyści jakie odniesie klient wybierając naszą usługę. W przypadku lokalnej telewizji internetowej są to przede wszystkim możliwości poznania okolicy i dowiedzenia się o różnego rodzaju wydarzeniach, które są w niej organizowane. Użytkownicy, mogą także poznać swoich sąsiadów oraz ich zainteresowania, a także korzystać z ich wiedzy lub kursów przez nich organizowanych (umieszczeniach w postaci video na naszej stronie). Sami także mają możliwość opublikowania różnego rodzaju treści video. W przypadku reklamodawców zapewniamy im, że dzięki dużej liczbie klientów naszej usługi ich reklama przyniesie pożądany skutek. Zaoferujemy im możliwość decydowania o ewentualnym rozmiarze i pozycjonowaniu ich reklamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz