środa, 5 stycznia 2011

Infrastruktura techniczna umożliwiająca rozliczanie usług


Aby działanie naszego serwisu miało jakikolwiek sens, niezbędne jest wdrożenie systemu umożliwiającego rozliczania świadczonych usług. Jak każda działalność gospodarcza, jesteśmy nastawieni na zysk, system ten pozwoli nam więc uniknąć chaosu i sprawnie rozliczyć się z pracownikami, reklamodawcami, firmami kooperującymi itd.

Najprostsze będzie rozliczenie przychodów z tytułu odtwarzania treści PREMIUM – do tego wykorzystujemy usługi firmy zewnętrznej (np. dotpay.pl) i to po jej stronie leży zarządzanie mikropłatnościami dokonywanymi przez naszych użytkowników. Na koniec każdego miesiąca firma ta przysyła rozliczenie, w którym dokładnie wyszczególnia ile mikropłatności dokonano, na jaką sumę, odlicza prowizję za świadczoną usługę i wskazuje ile ostatecznie zarobiliśmy w danym miesiącu.
Rozliczanie reklamodawców też nie jest sprawą skomplikowaną, wymaga to oczywiście uwzględnienia w projekcie naszego serwisu narzędzia zliczającego wszelką aktywność związaną z reklamami tj.
• Ilość wyświetleń
• Ilość kliknięć
Na podstawie statystyk następuje rozliczenie z każdym z reklamodawców. Ważne jest aby narzędzie zliczające działało bez zarzutu, tak aby niezaprzeczalnie wykazać podstawy do wypłaty wynagrodzenia za umieszczenie danej reklamy. Konieczne jest również prowadzenie odpowiednich statystyk, o czym wspomniałem już przy okazji omawiania infrastruktury umożliwiającej utrzymanie świadczonych usług.

Aby uniknąć bałaganu w naszej ewidencji dotyczącej wszelkich rozliczeń dobrze jest pomyśleć o zakupie oprogramowania umożliwiającego prowadzenie sprawnej księgowości, na rynku dostępnych jest wiele komercyjnych rozwiązań. W początkowym etapie wystarczy nam rozwiązanie dedykowane małym firmom, funkcjonalność będzie zadowalająca – a koszty stosunkowo niskie. Na drodze rozwoju naszej firmy konieczne będzie zmodernizowanie posiadanego software’u tak, aby jak najlepiej odpowiadał on potrzebom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz